Saturday, June 21, 2008

Eerste solo oversteek



Na Jaap zijn uitvallen solo verder naar Falmouth. Eerst in de avond naar Scheveningen. Volgende dag door naar Dover. Prachtig weer. Eerste langs Rotterdam, best druk. Dan spi erop en die is 10 uur blijven staan totdat ik de shipping lane over moet en de wind wegvalt. Daarna weer lekker zeilen. De zon kwam uit de zee omhoog, zie bijgaand filmpeje. Steeds korte slaapjes gedaan van soms maar 5 minuten. Dat scheelt bij mij behoorlijk in de vermoeidheid. paar van die korte slaapjes, tussendoor even kijken.
Onderweg is de pilot nog uitgevallen. Kreeg het weer aan de praat, maar geen idee wat er mis was. In Dover heb ik een enorme kluslijst. handrails om dek mis ik erg. Allerlei kleine handigheden breng ik aan of pas is aan. Erg belangrijk, want vooral solo moet het lekker gemakkelijk gaan.

No comments: