Friday, June 27, 2008

Cowes naar Dartmouth



De trip van Cowes naar Dartmouth begint met prachtig zeilen op de Solent. Opkruisend naar de Needles zit ik tussen het Oman zeilteam, met een tri, een formule 40 cat en een kleine race cat Helicopter er bij om te filmen. Ik sta er volgens mij ook vrij veel op, dus misschien wordt ik beroemd in Oman. Buiten op zee weer rustig zeilen zonder steeds te moeten opletten. Aan de wind lekker zeilen. Met het ondergaan van de zon verdwijnt de wind. Motor moet er bij om door de rug van hoge luchtdruk te komen. In de ochtend in Dartmouth. Een prachtige aanloop vanuit zee. Ik was hier nog nooit eerder geweest, ook al is het me vaak aanbevolen. In de haven krijg ik zowaar contact met de electricien, en het lukt om met zijn telefonische support de grote alternator weer aan de praat te krijgen. Er zat een fout in de aansluiting (!) en een andere kabel bleek te zijn gebroken. Blij dat het weer werkt em het begin van de middag naar bed. Prima chandlery hier, dus heb ik prima kunnen werken aan de boot. Solo mastklim gedaan. Even wennen, maar het gaat best ( maar nog niet zo snel).

No comments: