Saturday, January 5, 2008

SCHILDERWERK


De hele kerstvakantie ben ik bezig geweest met het afmaken van het schilderwerk aan de binnenkant van de boot. Door het zelf te doen hoop ik kosten te besparen. Eerste twee lagen epoxy roller coat, daarna twee lagen DD-coating. Morgen voorlopig de laatste schilderdag. Daarna moet de U balk nog worden geplaatst als (extra stevige) contra plaat voor de 12 kielbouten (M24). Aan weerszijde van de 5mm RVS U-balk komen nog twee stringers. Niet gemakkelijk te maken, maar zeker veel sterker dan een gewone contraplaat. Bij zeer zware belasting zal de ingelamineerde u-blak minder snel het laminaat van de romp indrukken. Na plaatsing van dat alles kan ik de buikdenning pas afschilderen. Ik ben nu zover gegaan als mogelijk. En zoals vaak geld hier weer dat nu het klaar is, ik heel goed weet hoe ik het de volgende keer anders en beter zal gaan doen. Voor het prototype neem ik genoemen met een eenvoudige afwerking.

No comments: